23948sdkhjf

Coop.dk styrer mod milliarden

Efter en vækst på 60 pct. på et år mener Coop at have fundet opskriften på online-succes i en skærpet global konkurrence.
Giganterne Coop Danmark og Dansk Supermarked fortsætter deres duel på dagligvaremarkedet på en anden arena med meget mere vækst: Nonfood-nethandelen, skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev.

Selv om Dansk Supermarked på det seneste er løbet med opmærksomheden gennem opkøbet af online-virksomheden wupti.com i maj, er der også betydelig fremdrift i Coop.dk, hvis omsætning det seneste år er vokset med 60 pct.

Ifølge Brian Andersen, som er salgsdirektør i Coop.dk, er der imidlertid endnu tungere konkurrenter blandt dem, som Coops netbutik nu er ved at geare op til at møde.
- Vores nye online-strategi med at gå dybt i nogle nicher - med inddeling i syv fagbutikker - er en måde, som vi kan forsvare os på over for internationale spillere som bl.a. Amazon.com. Det er den virkelighed, som både vi og andre detaillister står over for. Vi har været vant til lokal konkurrence, men i dag konkurrerer vi benhårdt mod virksomheder fra hele verden. Kunderne køber hos Amazon i USA, Alibaba i Kina og Zalando i Tyskland. Vi har ikke i stor skala prøvet den globale konkurrence i alle kategorier endnu i Danmark. Men det er det, vi forbereder os på, siger Brian Andersen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11